قارقارک

ازهمه جاخبر,,گوناگون,,سرگرمی ,آموزشی, تفریحی

قارقارک

ازهمه جاخبر,,گوناگون,,سرگرمی ,آموزشی, تفریحی

محدودیت های جدید برای رانندگان نوگواهینامه

محدودیت های جدید برای رانندگان نوگواهینامه

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش محدودیت برای نوگواهینامه‌ها از ابتدای سال 96 خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس راهور ناجا از افزایش محدودیت برای نوگواهینامه‌ها از ابتدای سال 96 خبر داد.

سردار تقی مهری درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه گفت:دستورالعمل این موضوع ابلاغ شده و تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اجرای آن هستند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این دستورالعمل از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است، اظهارکرد:‌ این محدودیت‌ها برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت و در سال اول دریافت گواهینامه‌شان اجرا خواهد شد.

به گفته مهری افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کنند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی در کنارشان، رانندگی کنند. همچنین از ساعت 12 تا 5 صبح و در جاده‌های برون شهری نیز اجازه رانندگی ندارند و موظف خواهند بود که علامت «احتیاط راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد:‌ جزئیات بیشتر از این محدودیت‌ها و شرایط و مجازات‌های متخلفان نیز اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه پیش از این گفته شده بود از ابتدای بهمن ماه این قانون اجرا خواهد شد، به ایسنا گفت: در حال حاضر استان‌ها و مراکز مربوطه و همچنین آموزشگاه‌های رانندگی در حال آمادگی هستند و آنطور که برنامه ریزی شده است از ابتدای سال 96 این محدودیت‌ها برای افراد نو گواهینامه اجرایی خواهد شد.

کاملترین نمونه سوالات اصلی آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی و داخل شهری

قارقارک

قارقارک

قارقارک یکی از اسباب بازی های سنتی است همیشه در طبق چوبی اسباب بازی فروش های دوره گرد وجود داشته. این قارقارک با تکه ای از چوب درخت اقاقیا و دم اسب ساخته شده است. بنا به گفته پیرمرد قارقارک فروش اصفهانی، خودش دم اسبها را کیلویی از گیلان می خرد و معتقد است این چوب و دم اسب بهترین کارآیی را برای چرخیدن و تولید صدا ایجاد می کند. تجربه شخصی: علی اکبر صادقی هنرمند نقاش و یکی از پیشگامان تصویرگران کتاب های کودکان می گوید: ... قارقارک درست  می کردم برای ساختن قارقارک یک تیکه گل را می گذاشتم خشک می شد و روی یک چوب می گذاشتم و بالای چوب شیاری بود که در آن  نخی می بستم. نخ باید خیس می شد. آب دهن می زدیم تا خیس شود . بعد وقتی می چرخاندیم صدا می کرد. منبع: گفت وگو با علی اکبر صادقی. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان. تهران. ۲ شهریور ۱۳۹۰.
پنهان کنراهنما

عاشقتم قارقارک



«دنبالم نیا، بیچاره می‌شی»، «اسیرتم قارقارک»، «سلام سالار، غم نداری؟»، «عاقبت فرار از مدرسه»، «داداش به خاطر اشک مادر یواش»، «اگر دیدی جوانی قد خمیده، بدان نادان شده خاور خریده»، «دریای غم ساحل ندارد». چند بار این جملات را پشت کامیون‌ها، وانت‌ها، اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه دیگر دیده‌اید و خیلی وقت‌ها به آن‌ها خندیده‌اید؟ بعضی از این جملات، خنده‌دارند و خوشحال‌تان می‌کنند و بعضی گله و شکایت دارند و ناراحت‌تان می‌کنند. اما این جملات، هر چه باشند و هر مضمونی داشته باشند، در یک چیز مشترکند. آن‌ها یک «خرده فرهنگ» را در ایران به‌وجود آورده‌اند؛ خرده فرهنگی که شامل مضامین زیادی می‌شود و مفاهیم متفاوتی دارد. کتاب اتول‌نامه، کتابی است که این ماشین نوشته‌ها در آن جمع‌آوری و تقسیم‌بندی شده. سید جمال هادیان، نویسنده کتاب، درباره جمع‌آوری و تالیف این کتاب بامزه، خاطرات جالبی دارد.






کولی صد ساله منم

حدود 9 سال از روزی که این کار را شروع کردم، می‌گذرد. اتول‌نامه شروع جالبی دارد. اوایل که به تهران آمده بودم در خیابان انقلاب به یک موتور سه چرخه برخوردم. از همین موتورهایی که وسایل مستعمل مثل دمپایی یا آهن قراضه جمع می‌کرد. پشت این موتور نوشته بود: «دربه‌در همیشگی، کولی صد ساله منم.» وقتی ماشین از کنار موتور سه‌چرخه گذشت، دیدم راننده آن پیرمردی است با گردن کج، از این‌آدم‌هایی که روی صورت‌شان خاک نشسته. هنوز هم وقتی یاد آن صحنه می‌افتم احساساتی می‌شوم. فکر کردم او واقعا دربه‌در است. دارد برای امرار معاشش زحمت می‌کشد و این عبارتی که پشت موتورش نوشته، روایت زندگی‌اش است. خیلی از این نوشته خوشم آمد و آن را در دفتری که همراه داشتم نوشتم. از آن به بعد روی نوشته‌های پشت وسایل نقلیه حساس بودم. جسته‌ و گریخته هر عبارتی را که می‌دیدم و خوشم می‌آمد، یادداشت می‌کردم و نگه‌می‌داشتم. حدود یک‌سال بدون هدف این کار را کردم و متوجه شدم این نوشته‌ها برای خودش یک فرهنگ به حساب می‌آید. بعد از آن، کارم را شروع کردم و در مسافرت‌هایی که می‌رفتم این جملات را یادداشت می‌کردم. بعضی وقت‌ها با راننده‌ها هم صحبت می‌کردم و از آن‌ها دلیل انتخاب نوشته پشت ماشین‌شان را سوال می‌کردم. دوستان و خانواده‌ام هم مثل خودم به این نوشته‌ها حساس بودند و هر جا چیز جالبی می‌دیدند برایم یادداشت می‌کردند.



کتاب یک زندگی

نوشته‌هایم مرتب اضافه می‌شد اما هیچ‌وقت به‌صورت یک کتاب در نمی‌آمد. بعد از 4-3 سال دیدم دفتری دارم که بیشتر از 4-3 هزار بیت، عبارت و کلمه در آن جمع‌آوری شده. تصمیم گرفتم آن را به یک مجموعه تبدیل کنم. این‌ها در یک مجموعه نمی‌گنجید. چون کلمه کنار عبارت، کنار شعر و حتی کنار یک علامت بود و این پراکندگی به من اجازه کنار هم گذاشتن آن‌ها را نمی‌داد. تنظیم این کار گرفتاری عجیبی بود. تحقیق کردم و دیدم چند مقاله و کتاب در این باره نوشته شده. اما تنظیم جملات و عبارات براساس حروف الفبا بود. مشکلش این بود که مثلا واژه‌ای مثل الزهرا، کنار یک بیت بلند قرار می‌گرفت. این ناهم‌خوانی مشکل ایجاد می‌کرد. حدود یک سال تقسیم‌بندی‌های مختلف را امتحان کردم اما هیچ‌کدام من را راضی نمی‌کرد. در نهایت آن‌ها را به 8 فصل کلی تقسیم کردم. این فصل‌ها را هم با نگاهی به زندگی انسان مرتب کردم. این جملات از نظر من مثل پاره‌های یک زندگی است. زندگی که از تولد شروع می‌شود و با مرگ تمام می‌شود. کتاب داستان این زندگی، پاره پاره شده و هرتکه پشت یک ماشین نوشته شده. من در واقع این پاره‌ها را به هم چسبانده‌ام. کتاب با نیایش پروردگار شروع می‌شود. با عشق ادامه پیدا می‌کند و با طنز جلو می‌رود. این بخش به‌نظر من مربوط به جوانی است. بعد سن داستان زیاد می‌شود. عبارات مربوط به چشم‌زخم، پند و نصیحت و در نهایت گله و شکایت، مربوط به پیری داستان است. در آخرین جمله فصل یکی‌مانده به آخر، که فصل پیری است، این شعر قیصر امین‌پور را می‌بینید: «ناگهان چقدر زود دیر می‌شود.» کتاب یک فصل اضافه هم دارد که «فرنگی‌نامه» است. فصلی مربوط به عباراتی که از زبان‌های خارجی وارد شده و روی ماشین‌ها نوشته شده.



مشدی ممدلی واقعا که بود؟

الان حدود 500 واژه، عبارت یا شعر جدید پیدا کرده‌ام که در ویرایش‌های دیگر به کتاب اضافه می‌کنم. کتاب خیلی مورد استقبال قرار گرفته. در یک سال گذشته 3 بار چاپ شده و سال آینده هم قرار است نسخه جدیدش را به بازار بدهم. این نسخه 16 صفحه بیشتر دارد و مقدمه‌اش کمی تغییر می‌کند. وقتی کتاب تمام شد احساس کردم چیزی کم دارد. به همین دلیل رفتم سراغ روزنامه‌های زمان قاجار و کتاب‌های قدیمی و اطلاعات زیادی جمع‌آوری کردم و داستان‌های جالبی از ورود ماشین به ایران پیدا کردم. مثلا سال 1272 نخستین خودرو وارد ایران شد. اول دوتا ماشین بودند که یکی از آن‌ها در گردنه ملاعلی می‌ماند و از بین می‌رود. دیگری با دردسر به ایران می‌رسد. ماشین‌های آن زمان فنر نداشت. جاده‌ها هم خاکی و ناهموار بود. خود مظفرالدین شاه موقع حرکت با ماشین، کالسکه‌اش را هم همراه می‌برد و هرجا خسته می‌شد سوار کالسکه می‌شد و کمی بعد دوباره از ماشین استفاده می‌کرد. عکس‌های قدیمی کتاب را از آرشیوهای قدیمی برداشته‌ام. عکس‌های جدید را هم خودم یا دوستان دیگر گرفته‌ایم. ترجیح دارم چون کتاب پژوهشی است، تعداد عکس‌های آن زیاد نباشد. در مقدمه کنونی هم نکات جالبی وجود دارد. مثلا اینکه مشدی ممدلی که بود و اصلا چرا ماشینش این‌قدر معروف شد، بخشی از مقدمه کتاب اتول نامه است. مرحوم مشدی ممدلی از درشکه‌چی‌های قدیم تهران بود و بین سورچی‌های تهران نفوذ زیادی داشت. بعد از این‌که اتومبیل به تهران آمد او چند مینی‌بوس خرید. جوان‌های تهران دنبال او راه می‌افتادند و شعر معروف ماشین مشدی ممدلی را برای او می‌خواندند.




همه آنچه در اتومبیل‌ها می‌بینیم

سه سال پیش از طرف راهنمایی و رانندگی بخشنامه‌ای صادر شد که نوشتن هر نوشته‌ای در پشت یا جلوی ماشین را خلاف اعلام کرد. دلیل‌شان هم این بود که باعث حواس‌پرتی مردم می‌شد و تصادف ایجاد می‌کرد. البته در حال حاضر راننده‌ها جریمه نمی‌شوند اما خیلی‌ها نگران هستند و نوشته‌ها را داخل ماشین می‌نویسند. کتاب اتول‌نامه، نوشته‌های داخل ماشین را هم شامل می‌شود. نوشته‌هایی که راننده‌ها روی داشبورد، داخل اتاق، روی سقف یا کناره‌های در می‌گذارند. غیراز این، خیلی‌ها عکس یا اشیا را داخل ماشین‌شان می‌گذارند، چیزهایی مثل عروسک، انگشتر یا تسبیح، رواج بیشتری دارد. مواردی هم هست که در کتاب حذف شده. چیزهایی که با فرهنگ بومی یا دینی ما مطابقت نداشته یا امکان بدفهمی یا برداشت بد از آن‌ها وجود داشته. البته این سانسورها به کمترین مقدار ممکن صورت گرفته و چیز زیادی از آن‌ها حذف نشده.



آن‌ها عشق‌شان را می‌نویسند

در نمایشگاه کتاب من با خانم محقق ترکی آشنا شدم که می‌گفت همین کار را در ترکیه یک نفر انجام داده و یک کتاب از ماشین‌نوشته‌ها چاپ کرده. این فرهنگ بیشتر از همه در شرق رواج دارد. در کشورهایی مثل پاکستان، افغانستان، هند، ایران، ترکیه و بعضی از کشورهای فارسی زبان شمالی مثل تاجیکستان نوشتن پشت ماشین از همه رایج‌تر است. هر چه به سمت شرق برویم مثلا در افغانستان یا هند، عبارات بیشتر شبیه اشکال و اشیا می‌شود و هر چه به سمت ایران و ترکیه برویم، نوشته‌ها را بیشتر می‌بینیم. راننده‌ها آدم‌های خاصی هستند. آن‌ها از نظر ویژگی‌های اخلاقی، سر و وضع، غذا خوردن، حرف زدن و چیزهای دیگر در یک دسته ویژه قرار می‌گیرند و یک خرده‌فرهنگ را تشکیل می‌دهند. خیلی از راننده‌ها  از روی اجبار راننده نشده‌اند. آن‌ها به این کار عشق دارند. معمولا یک همذات پنداری و ارتباط خاصی با ماشین‌شان دارند. بیشتر این راننده‌ها به‌اصطلاح راننده‌های بامرام هستند که پشت ماشین چیز می‌نویسند، اما راننده‌هایی که برای جایی کار می‌کنند و ماشین مال خودشان نیست، کمتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند. کارشان هم از روی اجبار است.




در بعضی شهرها رانندگی شغل رایجی است. به همین دلیل در این شهرها کسانی که پلاکارد می‌نوشتند یا نقاش بودند برای خودشان دفتری درست می‌کردند و شعرهایی را یادداشت می‌کردند. راننده‌ها هم می‌توانستند از آن‌ها سراغ شعرهای خوب را بگیرند. در تهران هم از این آدم‌ها وجود دارد. شاید در گاراژ‌ها هم کسانی باشند که پشت ماشین‌ها چیز می‌نویسند اما من با آن‌ها برخورد نداشته‌ام. بیشترین موضوعی که بین ماشین نوشته‌ها به چشم می‌خورد در حوزه گله‌نامه است. راننده‌ها شغل سخت و طاقت‌فرسایی دارند و همیشه با سختی‌های روزگار مواجه هستند. به همین دلیل معمولا گله دارند. از شکست در زندگی بگیرید تا ناهمواری‌های زندگی، دوری از همسر و فرزند و چیزهایی مثل این.



راننده شاعر

در جمع‌آوری ماشین‌نوشته‌ها به چیزهای جالبی برخوردم. مثلا پشت ماشینی شعری دیدم که برایم خیلی عجیب بود. شعری که شبیه شعر هیچ‌کدام از شعرای قدیم یا جدید نبود. شعر این بود: «ما را با حوران بهشت کاری نیست.» خیلی برایم عجیب بود. به ماشینی که سوارش بودم گفتم سریع برود تا از ماشین جلو بزند. دیدم راننده آن یک جوان با سبیل‌های بلند و قیافه خشن است. از او درباره شعر پرسیدم. اولش ناراحت و عصبانی شد و حتی می‌خواست با من دست‌به یقه شود، اما بعد که ماجرا را برایش توضیح دادم گفت شعر از خودم است و ادامه دارد. ادامه‌اش این بود: «عشق است نعره‌کش جهنمی را» برایم خیلی جالب بود که مردی جوان و عجیب و غریب، چنین شعری گفته باشد. خودم ماشین ندارم و  چیزی نمی‌توانم روی ماشین بنویسم اما بعضی از این جملات ملکه ذهنم شده و ناخودآگاه از آن‌ها در گفت‌وگوهای روزانه استفاده می‌کنم. مثلا یک بار ناخودآگاه به دوستی گفتم: «با ما کج و با خود کج و با اهل جهان کج/ آخر قدمی راست بنه‌ ای همه جا کج!»

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir

راهنمای جوشکاری طلا و فلزات گران بها


راهنمای جوشکاری طلا و فلزات گران بها

قیمت: 10500 تومان

توجه               توجه

این محصول بی نظیر را از دست ندهید .

راهنمای جوشکاری و لحیم کاری فلزات گران بها نظیر طلا ، نقره ، پلاتین . در این فایل پاورپوینت با 40 اسلاید توضیحات کاملی پیرامون مطالب مربوط به روش های جوشکاری طلا ذکر شده است . همچنین این فایل حاوی تصاویرهای متعدد پیرامون موضوع جوشکاری و لحیم کاری فلزات گران بها می باشد .


توصیه می شود این محصول را از دست ندهید .

خرید        سوال از فروشنده

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم


چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

قیمت: 8700 تومان

در مورد کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

با القای باور می توان هر حسی را به دیگران انتقال داد. عشق یک باور است. تلقین باور به دیگران کار دشواری نیست. نه باور به عشق بلکه هر باوری را با تکنیک های روانشناختی می توانید به دیگران انتقال دهید.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم از پر فروش ترین کتاب های الکترونیکی سایت آمازون ( بزرگترین فروشگاه کتاب در جهان) می باشد و به شما کمک می کند ذهن دیگران را شست و شو دهید و میلی شدیدی نسبت به خود در آنها ایجاد کنید. کتابی که شانس عاشق کردن دیگران را بدون شک افزایش می دهد. با مطالعه ی این کتاب می توانید حتی اگر شخصی از شما خوشش نمی آید وی را عاشق خود کنید



تفاوت این کتاب با دیگر کتاب ها

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم یک کتاب ساده و معمولی نیست که توصیه های واضح و آشکار به شما بکند توصیه هایی که همه ی ما با آن آشنا هستیم. مثل مهربان بودن، هدیه خریدن و نزدیک وی قرار گرفتن.

اطلاعات موجود در این کتاب برگرفته از علوم روانشناختی است که با وجود تخصصی بودن به زبانی بسیار ساده بیان شده است تا هر شخصی بتواند به سادگی متوجه ی آن شود علومی که در این کتاب بررسی می شود شامل روانشناسی رفتار، برنامه ریزی ذهن نیمه خودآگاه،  روانشناسی عشق،  روانشناسی ارتباط، برنامه ریزی عصبی کلامی، آناتومی بدن، بازاریابی  و تحقیقات علمی می باشد.

دیگر ویژگی پر اهمیت این کتاب منحصر به فرد بودن آن است. در سایت های دیگر جست وجو کنید تا متوجه شوید نمونه ی مطالب موجود در این کتاب در جای دیگری یافت نمی شود بعد از جست و جو می توانید بازگردید و این کتاب را خریداری کنید.

به درستی استفاده کنید

هدف اصلی نوشتن کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم این است که به اشخاصی که می خواهند از تنهایی در بیایند و یک رابطه ی طولانی با هدف ازدواج داشته باشند کمک شود. این کتاب همچنین در جهت بهبود ازدواج زوج ها وبازگرداندن عشق از دست رفته ی آنان می باشد.

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم برای افرادی که با هدف پیدا کردن دوست دختر یا پسر و بازی با احساسات دیگران می خواهند رابطه ی خود را ایجاد کنند نوشته نشده است. در صورتی که با چنین اهدافی این کتاب خریداری شود مسئولیت مشکلاتی که ممکن است در آینده پیدا کنید با من نخواهد بود.

درست است که قصد من فروش این کتاب است اما هرگز نخواسته ام باعث شکستن دل شخصی شوم. پس اگر صد در صد از کاری که می خواهید بکنید مطمئن نیستید لطفا این کتاب را نخرید.

بدون شک قصد شما یک عشق واقعی و یک احساس پاک است و نه تفریح و خوش گذرانی و فریب دیگران. دلیل اینکه با چنین لحن تندی رفع مسئولیت می کنم این است که این کتاب مثل کتاب های دیگر نمی باشد در واقع این کتاب مثل یک سلاح است که می تواند با مقاصد خوب و بد به کار گرفته شود.

خداوند شاهد هدف من از نوشتن این کتاب است و می داند هیچگاه نمی خواهم به هیچ انسانی با نوشتن این کتاب صدمه بزنم

در مورد نویسنده

فاروق رضوان در زمینه ی رشد فردی فعالیت دارد و همایشاتی را در جهت ایجاد انگیزه برگذار می کند. وی همچنین یک موسسه ی توانمند سازی ایجاد کرده است؛ محلی که برای بهبود رشد فردی دیگران تلاش می شود.

فاروق مدارکی از قبیل مدرک تخصصی هیپنوتیزم، بورد تخصصی هیپنوتیزم آمریکا، مدرک تخصصی ان ال پی، بورد تخصصی ان ال پی آمریکا وگواهینامه ی رفتاردرمانی دارد.

سایت خودشناسی که توسط وی راه اندازی شده است بیش از 350000 کلیک در ماه دارد.

فاروق در مصاحبه های بسیاری در شبکه ها و روزنامه های مختلف مصری شرکت کرده و در مورد عملکردهایش صحبت کرده است.  شبکه هایی از جمله  OTV  MBC  El Youm TV  Cairo Today  International Herald Tribune و روزنامه ی الاحرام




نسخه ی فارسی -  ویرایش دوم

ویرایش دوم این کتاب به صورت الکترونیکی منتشر شد. از این کتاب هیچگونه نسخه ی چاپی موجود نیست
 نسخه ی انگلیسی این کتاب یکی از پر فروش ترین کتاب های الکترونیکی در سایت آمازون می باشد که به قیمت 17 دلار عرصه می شود  قیمت نسخه ی فارسی آن در مقابل نسخه ی انگلیسی آن همانطور که مشاهده می کنید بسیار ناچیز است
برای اطلاعات بیشتر از صحت گفته های بالا و آشنایی با  نسخه ی انگلیسی آن می توانید به سایت زیر بروید


http://www.2knowmyself.com/How_to_make_someone_fall_in_love_with_you 
اطلاعات بیشتر در باره ی کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

در ادامه به بعضی تکنیک های این کتاب اشاره می کنم

نظام ها تجسمی ان ال پی برنامه ریزی عصبی – کلامی

ان ال پی یکی از بهترین روش های ممکن برای شناخت دیگران در کوتاهترین زمان ممکن است. وقتی بتوانید دیگران را در مدت کوتاهی بشناسید به راحتی متوجه خواهید شد چه رفتار یا رویکردی برای برخورد با شخص مورد نظر لازم است

برنامه ریزی ذهن نیمه خودآگاه

ذهن نیمه خودآگاه و خودآگاه انسان عامل اصلی در عاشق کردن دیگران است. بدون شک تا به حال دیده اید شخصی با چهره ای معمولی و یا حتی زننده با دختری زیبا ازدواج کند و یا شخصی پولدار عاشق دختری فقیر شود. دلیل اصلی آن این است که ذهن آنان به نوعی برای عاشق شدن برنامه ریزی شده است. می توان گفت که برنامه ریزی ذهن نیمه خودآگاه به شکلی همان هیپنوتیزم است. هیپونتیزمی که با آن می توانید هر باور و اعتقادی را به دیگران انتقال دهید؛ بدون اینکه خود آن اشخاص متوجه شوند که تحت کنترل شما در آمده اند

 

این کتاب تضمینی می باشد در صورت عدم رضایت با شماره ای که پس از خرید برایتان ارسال می شود ( در فایل پشتیبان که همراه کتاب می باشد) تماس گرفته تا هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده شود

قیمت این کتاب 5500  تومان بود که به دلیل فروش خوبی که داشته  قیمت آن افزایش پیدا کرده است. اکنون این کتاب به قیمت 8700تومان عرضه می شود به زودی قیمت کتاب مجدد افزایش پیدا خواهد کرد



   کلیک بر روی گزینه ی خرید به این معنی است که تعهد می دهید به یک رابطه ی جدی فکر کرده و از این کتاب سوء استفاده نکنید

خرید        سوال از فروشنده